De heenreis !! 20 Juni 2014

20 juni 2014 - Taipei, Taiwan

20 Juni 2014

(05:43)

Het is dan eindelijk 20 juni! Ik lig wakker en kom ook niet meer inslaap... Wat een zenuwen die door mijn hele lichaam gieren! Gisteren heb ik mijn koffer al ingepakt. Ik zat op de 13.9 kilo terwijl ik 30 kilo mag meenemen, dus dat zit wel goed. Al 4 nachten achter elkaar slecht geslapen.. Ik kan het nog steeds niet geloven! Nog maar een paar uurtjes en dan vertrekken we al. Ik kijk naast me en daar ligt Rik nog vredig te slapen. Ik ga mijn lieve vriend een maand niet zien. We zijn nog nooit zolang zonder elkaar geweest. Ik weet zeker dat ik hem ga missen.. Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als Facetime!

Om half 7 snel opgestaan en gaan douchen. Rik en ik hebben Verena, mijn nicht, opgehaald en zijn door geracet naar Schiphol.

11:55

Aangekomen op het vliegveld. Ingecheckt en andere stoelplaatsen aangevraagd, want we wilden bij het raam. We zien alleen maar Chinezen.. Ik ben niet echt een grote fan van Chinezen. Ik moet dan altijd denken aan honden en katten op een saté stokje..

We zijn nog snel een broodje gaan eten bij La Place. Niet normaal hoe duur dat is op Schiphol. Ik heb afscheid genomen van Rik, die de rest van de dag nog samen met Paul, zijn beste vriend, Amsterdam inging om te shoppen. Tranen over mijn wangen. Lieve schat, tot over een maand!

21;16 NL tijd

In het vliegtuig is dus geen WIFI (huh? Geen WIFI? Uit welk jaar komt dit vliegtuig?!?) dus vandaar dat ik nu pas het volgende allemaal kan typen.

Toen we eenmaal opstegen schoten de tranen me in de ogen, ik kon het nog steeds niet geloven.. Ik was zo blij! We zitten redelijk achteraan bij het raam en konden dus mooi kijken hoe we opstegen. Elkaars hand vastgehouden totdat we eenmaal recht in de lucht zaten, dat was ongeveer na 20 minuutjes. Eenmaal in de lucht kwamen we eindelijk een beetje tot rust. We hebben ons het comfortabel gemaakt met kussentjes en dekentjes en gelijk het beeldschermpje verkend. Nieuwste cd van Beyoncé en alle films gecheckt. Na 2 uur was mijn schermpje dus al kapot, dat kan dus ook maar één iemand gebeuren..  Ik in gebrekkig Engels gevraagd of de stewardess het schermpje kon maken. Dit was nogal een hele klus, omdat de stewardess geen Engels verstond en ik opeens ook niet meer wist hoe ik dit moest uitleggen. Maar gelukkig na 10 minuutjes deed hij het weer! Proberen te slapen, maar dat lukte niet. Besloten om samen de film Pompeii te kijken.

Na de film (half 6 ’s morgens NL tijd) kwamen we erachter dat we al vanaf 4 uur niks meer hadden gegeten. En ondertussen nu ik dit schrijf is het al 21:16 in Nederland en 03:12 in India waar we nu boven vliegen. Nog steeds hebben we niks fatsoenlijks gekregen qua eten. Uiteindelijk hebben we ons op wat borrelnootjes gestort, die we zelf mochten pakken.. Wat een slechte service! Een reis van 11 uur en 9 uur lang niks te eten gekregen behalve wat borrelnoten! (We vlogen met China Airlines)

Nou hier Verena ook even kort. Jolene had zich laten vertellen dat ze niet op de wc in het vliegtuig moest blijven zitten met doorspoelen want anders werd ze meegezogen de afvoer in! Heb plat gelegen van het lachen! Het eten wat we kregen was weinig zoals Jolene al aangaf. Het is de bedoeling dat we in Taipei een hotel zoeken waar we ons kunnen opfrissen en bij slapen. We houden jullie op de hoogte! Tot nu toe alles oké!

Aangekomen op Airport Bangkok. En wat zijn we moe! We zitten nu te wachten in de Gate om zo meteen weer op te stappen richting Taipei, wat weer ongeveer 3 uur vliegen is. Op het vliegveld zijn we een Nederlands meisje tegengekomen : Elaisa, die toevallig ook naar Nieuw-Zeeland moest! Reisgenote erbij! Tot mijn grote schrik kwam ik er in Bangkok achter (hoewel we al door de douane waren) dat ik Ubiprofen in mijn tas had. Gelijk weg ermee! Helaas geen WIFI in Bangkok dus dit kan ik helaas pas plaatsen als we in Taipei zijn aangekomen, het is nu 02:42 Nederlandse tijd en 08:45 Bangkokse tijd, Thaise tijd? We hebben hier mooi weer en het is WARM!

07:45 nl tijd -13:15 Taiwanse tijd

We zijn aangekomen in Taipei!

Eerst samen met Elaisa en Verena de weg zoeken naar de juiste gate. We hebben hier een tussenstop van 10 uur! Wish us luck! En het stinkt hier ongelofelijk! Door de smog hier in Taiwan, wat ik nog nooit heb meegemaakt, kreeg ik heel slecht adem. Ik heb me er maar overheen gezet en ben opzoek gegaan naar een stopcontact voor mijn telefoon. Tot mijn grote verbazing liepen we tegen een grote kast aan met allemaal kleine kluisjes. Elk kluisje had een andere oplader voor verschillende telefoons. Het hokje voor een Iphone 4 was nog vrij, dus ik had geluk!

15:09 Taiwanse tijd

Ik zit nu ergens op het vliegveld op een computer waar ik gelukkig gratis op kan internetten. We hebben ongeveer een uur rondjes gelopen op het vliegveld. We wisten niet eens wat we waren aan het doen. Na 1,5 uur, toen we eenmaal de moed hadden opgegeven, zijn we ergens chagrijnig op een bankje neergeploft, en natuurlijk ploften we precies op het bankje neer waar we moesten zijn. Tegenover ons was de Balie van China Airlines, waar we onze nieuwe boardingspassen moesten ophalen. Alles staat hier in het Chinees, Japans of een andere rare taal. We kregen bij het restaurantje naast de balie drie sleutels waarmee we konden douchen. Wat was dit een opluchting! Eindelijk kunnen douchen! We zijn dus net klaar met douchen en zijn een beetje aan het suffen op de lounge banken. Zo meteen gaan we inchecken en nog wat schone kleren kopen. Ik ben zo duizelig terwijl ik dit typ.. de lucht hier vol met smog slaat echt op je adem. Ik dacht dat ik er na een tijdje wel aan gewend zou zijn maar integendeel.... Ik kan met mijn nagels langs mijn gezicht krassen en het vuil dat op mijn gezicht zit bleef gewoon aan mijn vingers plakken. Het kan best zijn dat Taiwan een heel mooi land is, maar het is niet voor niks dat alle mensen hier met een mondkapje voor hun mond lopen.

Ik hoop dat we in Brisbane ( Australië) ook WIFI hebben en anders kan ik pas weer wat online zetten als we in Nieuw-Zeeland zijn geland. Hier zijn sowieso geen stopcontacten waar ik iets kan opladen. Verena en Elaisa zitten lekker in de lounge, ik ga er eens bijzitten en hopelijk inslaap vallen.. ik heb in totaal 3 uur geslapen?

Ik wist dat het een lange reis zou gaan worden, maar zo lang?!?!

17:07 nl tijd - 23:10 Taiwanse Tijd

We komen 20 minuten voor dat we vertrekken erachter dat we waarschijnlijk Sky Pryoritie tickets hebben! Zie de foto, we gaan het gewoon proberen! Ik ben blij dat we een tussenstop hebben van 10 uur lang, want anders hadden we het vliegtuig nooit gehaald. Taiwan Airport is ontzettend groot. We hebben zeker tien keer hetzelfde rondje gelopen! Het vliegveld van Taiwan heeft twee verdiepingen en op de begane grond kom je terecht als je net bent uitgestapt uit het vliegtuig. Op de begane rond loop je in een heel groot rondje met allemaal gangen en zijwegen naar verschillende gates toe, maar niet de gate die wij zochten. We moesten dus op deze verdieping onze nieuwe boardingspassen ophalen. Na twee uur is ons dat gelukt om eindelijk de balie te vinden van China Airlines! Erna moesten we naar de tweede verdieping zien te komen. Hiervoor moesten we een klein deurtje door waar dan uiteindelijk de bagage check werd gedaan en waar we via een roltrap naar de tweede verdieping konden. Dit heeft ons ook zeker ook weer twee uur gekost om dit deurtje te vinden. We hebben ook nog in onze zoektocht vaker in een soort metro gezeten waarmee we van de ene kant naar de andere kant van het gebouw konden. Ook wel de “Sky Train” genoemd. We moesten met deze sky train om onze boardingpassen op te halen en toen weer terug voor de bagage check. Volgen jullie het nog? Nu zitten we eindelijk in de gate vier uur te vroeg. We zijn met z’n drietjes om de beurt inslaap gevallen.

03:37 NL tijd - 11:20 Auzzie time

Helaas gewoon Economy class gevlogen, maar gelukkig zowat de hele reis geslapen. Brisbane Airport! Wauw wat een luxe en wat is het mooi hier! Ik krijg spontaan zin om hier te blijven en het land te verkennen. Ik kijk regelmatig naar buiten om te kijken of ik misschien ergens vogelspinnen, krokodillen of kangoeroes zie, maar helaas. Nu vertrekken we naar Nieuw-Zeeland. Nog maar vier uur en dan zijn we al twee en veertig uur onderweg! Snel nog wat water gehaald voor in het vliegtuig, want het water wat we krijgen van China Airlines, is echt niet lekker en ontzettend zout!

18;20 NZ tijd

We zijn aangekomen in Auckland, Nieuw-Zeeland! De vlucht is heel goed verlopen, hoewel ik toch niet mijn tranen in kon houden toen we Nieuw-Zeeland vanuit de lucht te zien kregen. Toen we neerkwamen hebben we gelijk onze koffers opgehaald. We moesten nog door de security waar we onze hele koffer overhoop konden gaan halen, omdat we onze wandelschoenen moesten laten controleren. Gelukkig waren deze modder vrij en goed bezoold. Dan was het moment daar, tranen stoomde over mijn wangen. Ik kwam binnen en zag door mijn tranen heen papa staan. Hij liep op me af en we vielen elkaar in de armen. Ongeveer 10 minuten zo samen staan brullen.. Camilla en Liberty, de vriendin van mijn vader en de dochter van de vriendin van mijn vader hebben we ook even geknuffeld en toen zijn we samen naar de auto gelopen. Het stuur zat rechts, wat ik al niet gewend was. Ik mocht voorin zitten richting huis en dat was echt even wennen! Iedereen rijdt hier rechts en dat zijn we totaal niet gewend!

Eenmaal aangekomen thuis, hebben we de koffers naar boven gebracht en de studenten in papa's huis leren kennen. Samen met Camilla , Liberty, Verena en papa met de studenten Amerikaanse burgers gegeten met appeltaart en vanille ijs. De studenten heten: John (komt uit China), Emilio (uit Argentinië), Jessica en Ellie (beide uit Boston US). Na de maaltijd even de reis besproken en daarna mijn blog bijgewerkt. Erna maar eens in mijn bed gekropen. Het is hier nu 9:44 NZ tijd en ik ben kapot!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    20 juni 2014
    Heel veel plezier !!!

En tot snel xxx
  2. Herman:
    21 juni 2014
    Stay at the airport and sleep close to the gate. One sleeps while the other us awake.!!!!!
  3. Lizet:
    21 juni 2014
    haha verena en jij nog naar reisbureau of jullie eten in vliegtuig kregen was dus toch niet zo'n stomme vraag is wel goed voor de lijn.Succes verder.
  4. Herman:
    21 juni 2014
    Never to old to learn..........
  5. Herman:
    21 juni 2014
    I'm reading your story with interest but you are not going to Sydney. Your original flight "ci51" would have flown you to Sydney and then to Auckland, but because your trip was changed a day you are now flying with "ci53" which will fly to Brisbane and them on to Auckland.
  6. Anuska:
    22 juni 2014
    Hey Jolene ik ben blij dat jullie weer veilig aan de grond zijn. Geniet maar lekker van je vader en alles en iedereen. Groetjes Anuska
  7. Lizet:
    22 juni 2014
    Hallo Jolene en Verena, gelukkig zijn jullie goed aan gekomen,tranen schieten in mijn ogen als ik je laatste blok lees, ik zie je staan met je vader geweldig geniet van mekaar. dikke kus