Week 4

18 juli 2014 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Week 4.

Day 22 - Maandag 14 juli 2014.

Gelukkig ben ik vandaag opgestaan zonder dat ik me ziek voelde! Vandaag hadden we in de planning staan om naar de geisers in Rotorua te gaan. De geisers zijn een soort van putten in de aarde, waar hete damp uitkomt, omdat de aardkorst hier heel dun is in nieuw-zeeland. Door deze hete damp wordt het oppervlakte water in de geisers maar ook het modder, verwarmt. Allemaal mini vulkaantjes waar modder, water en damp uit gespoten werd. Het stonk er vreselijk naar rotte eieren! Dit kwam vooral door de zwavel die mee omhoog komt. Na het geiser park zijn we met de auto doorgereden naar de Polenesian spa in Rotorua. Hier heb je kleine spa pools van geisers water die op worden gewarmd door de geisers. Door de zwavel en andere chemicaliën in het water, werd mijn zilveren kettinkje zwart! Ik schrok me dood! Camilla vertelde dat we het nog schoon konden maken met zilverpoets.. Gelukkig! Er waren verschillende soorten baden met verschillende temperaturen. Het heetste was 42 graden. In het begin is het echt bloedheet, maar na een tijdje raak je eraan gewend en merk je dat je hoofd begint te zweten en je huid zachter wordt .  Na een uur zijn we weer naar huis gereden en hebben Libby en ik oreo cheese cake gebakken. ‘s Avonds alleen nog maar een beetje tv gekeken en vroeg naar bed gegaan.

Lots of Love !

Day 23 - Dinsdag 15 Juli 2014.

Om half 10 vertrokken naar Taupo. Hier gingen we lake Taupo bezoeken. We hebben wat gedronken in een wegcafeetje en zijn doorgereden naar de Huka falls. WAUW! wat was dit mooi! Het water was zo helder blauw en koud! Dit is het smeltwater van Mount Ruapehu. Camilla vertelde dat hier wel eens zelfmoord pogingen werden gedaan door erin te springen, maar dat iedereen het had overleefd. In de Zomer wordt er op dit water ge-raft. Na de Huka falls zijn we met de auto via een hele mooie weg naar Mount Ruapehu gereden. Onderaan de berg hebben we eerst geluncht in een heel chique restaurant. En erna doorgereden met de auto tot aan de sneeuw gereden. Dit was voor Liberty de eerste keer dat ze sneeuw kon aanraken! Ik heb dit natuurlijk vastgelegd op video! We zijn via een kabelbaan naar Susan gegaan, een vriendin van Camilla. Zei was hier op wintersportvakantie. Dit lag 2797m boven zeeniveau en midden op een vulkaan. Mount Ruapehu is namelijk een vulkaan. De laatste keer dat deze is uitgebarsten was in 2007. Een Maori legende zegt dat Mount Ruapehu en Mount Taranaki 2 geliefden zijn die niet samen mochten zijn van de God Tane. Taranaki koos toch voor Ruapehu en daarom werd God Tane kwaad. Hij verbande beide naar hun eigen plaats op het noordeiland heel ver van elkaar, maar wel zo dat ze elkaar nog konden zien op een heldere klare dag. Na ons sneeuwbezoekje zijn we weer teruggereden naar ons huisje. Libby en ik zingen met volle borst mee met alle liedjes, het was heel gezellig in de auto en we hadden dikke lol!

‘s Avonds hebben we Pizza gehaald bij domino's!

Day 24 - Woensdag 16 Juli 2014.

Goedemorgen! Omdat vandaag ons laatste dagje is in Rotorua.. en omdat onze tuin grenst aan het meer ... besloten Libby en ik om vandaag te gaan kajakken. Ijskoud dat het was, en wij toch doorzetten. Pap had de telefoon al klaar om te gaan filmen voor het geval een van ons eruit zou vallen. De luchttemperatuur was ongeveer 18 graden... laat staan hoe koud het water was... Nadat Libby en ik uit gekajakt waren, wat al snel het geval was, hebben we beide een lekker warme douche genomen en zijn we met zijn 5jes naar de berg in Rotorua gereden voor luge. Met een gondel zijn we naar boven gegaan. Bovenop de berg moesten we allemaal een helm aanpassen, want zonder helm mocht je de berg niet af. Een Luge is een moterloos skeltertje waarmee je in een rotvaart over een parkour naar beneden raced. Je kon scenic, intermediate en advanced kiezen. Scenic= makkelijk, voor alle mensen die het voor de eerste keer deden. intermediate= medium, voor als je weet hoe het skeltertje werkt en als je iets meer uitdaging wil. advanced= als je als een idioot van de berg af wil gaan en in het ziekenhuis terecht wil komen!! Dit was een kut weg met veel steile bergen en bochten ... het enige wat je kon was remmen en sturen. Als je iets te hard ging in de bochten voelde je dit wel aan je skeltertje! Na het luge'n zijn Verena en ik nog naar Rotorua geweest om op ons gemakje even wat souvenirtjes te kopen voor familie. Vroeg gaan slapen....

Day 25 - Donderdag 17 Juli 2014.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om de spullen in te pakken en weer terug te rijden naar Auckland. Afscheid genomen van het mooie huisje! we hadden zo'n prachtig uitzicht vanaf de woonkamer op het meer! In de auto heb ik weer vol op meegezongen met de nieuwste hits via Pandora, wat echt een fantastische app is! Je typt een liedje in en automatisch maakt Pandora een lijst met liedjes die jij dan waarschijnlijk leuk vindt! Eenmaal thuis zijn we snel de koffers uitgaanpakken, en erna ook weer in gaan pakken! Alles was gewassen en dingen die we niet meer nodig hebben alvast weggestopt, zodat we dit niet meer hoefden te doen. Ik ben erna nog even met pap naar Mission Bay gereden. Het was een lekkere zonnige dag en er waren daardoor ook veel mensen op het strand. We hebben een strandwandeling gemaakt en nog kleine schelpjes gezocht. ‘s Avonds hebben we bij Camilla gegeten samen met Liberty, Bella en een vriend van Camilla : Blair. Eindelijk voor de eerste keer wat later gaan slapen, rond 12 uur ongeveer, omdat ik langzaam weer moet gaan wennen aan het andere ritme van Nederland. Camilla heeft me slaappillen gegeven voor in het vliegtuig, zodat hopelijk de reis nu wat minder lang duurt!!