Week 3

8 juli 2014 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

Week3

Day 15 - maandag 7 juli 2014

Rond 8 uur ben ik opgestaan en ben ik maar gelijk gaan douchen. Camilla was alweer vertrokken naar haar werk. Tosti’s ontbeten en weer Uno gespeeld. Herman heeft de bike weer uit de garage gehaald. Verena en Liberty zijn om de beurt met de quad de duinen ingereden. Ik ben op het terras in het zonnetje gaan zitten met een warme deken. Het is hier nu heerlijk weer (alweer) terwijl het hier winter is. Toen Liberty terug kwam ben ik samen met haar op de quad de duinen ingegaan. Zij reed en ik zat achterop. Toen we uiteindelijk bij 'bunny hill' aankwamen, hebben we de quad uitgezet om te kijken of we de berg op konden rijden. En je kunt het al raden, toen we de quad weer wilden starten ging hij niet aan. Na een halfuur proberen ging hij nog steeds niet aan. Liberty besloot om terug te gaan lopen en ik zou bij de bike blijven om erop te passen. Na nog een halfuur dacht ik "toch nog eens proberen"... en jawel hoor, de quad startte gewoon. Ik terug naar het huis gereden, waar ik onderweg Liberty en Herman tegenkwam. Met hen twee achterop zijn we weer naar huis gereden. Poging 2! Liberty aan het rijden en ik achterop. Zo hebben we een uur door de duinen gecrosst, wat echt fantastisch was! Ik heb geprobeerd het te filmen, maar ik was bang dat ik mijn telefoon zou verliezen onderweg.. Eenmaal weer thuis aangekomen weer Uno gespeeld, waardoor ik er steeds beter in werd. ‘s Avonds had Camilla risotto gemaakt met kip.

Day 16

Dinsdag 8 juli 2014

‘s Morgens zijn we de laatste keer opgestaan in Port Waikato. Liberty en ik zijn na het ontbijt weer de duinen ingereden op de quad, erna ging Verena op de quad met Liberty. Verena besloot erna om te gaan wandelen met Molly, de hond van Camilla. Al snel kwam Verena met uitgeputte adem terug dat Molly was gebeten in de nek door 2 andere honden. Gelukkig was er niks aan de hand. Schrikmoment nummer 1 van de dag. Schrikmoment 2 van de dag: Liberty besloot om karamel te maken in een pannetje van gesmolten suiker. Al snel begonnen Verena en ik iets verbrand te ruiken, toen we omkeken naar de keuken zagen we overal rook. Het brand alarm ging af en Liberty stond als een gek te hoesten. Al snel was het hele huisje vol met rook. We hebben de pan naar buiten gebracht, die was natuurlijk helemaal zwart. Als Liberty iets langer door zou zijn gegaan met bakken, hadden we het houten huisje in de fik gezet .... OEPS! Om 1 uur zijn we vertrokken terug naar Auckland. Eenmaal thuis hebben we 2 films gekeken. ‘s Avonds uiteten geweest met Ellie, Emilio, Jessica, Camilla, Liberty, Herman, Verena en ik bij Masala, ons vaste stekje waar we elke week op maandag gaan uiteten. Erna vroeg naar bed gegaan.

Day 17

Woensdag 9 juli 2014

Héél vroeg opgestaan om voetballen te kijken (Duitsland-Brazilie). Verena heeft erna de was gedaan. Rond 1 uur samen Bad Grandpa gekeken met Ellie en erna nog Dispicable me, omdat Jessica precies de stemmen van de Minions kan nadoen. ‘s Avonds weer op tijd naar bed gegaan. Hoewel we niks hebben gedaan vandaag, ben ik echt ontzettend moe... Maar wel eerst nog even met Rik gefacetimed. Ik mis hem echt.. Volgende keer gaat hij gewoon mee!

Day 18

Donderdag 10 Juli 2014

Nog maar negen dagen en dan vertrekken we alweer terug naar Nederland... de tijd gaat snel als je plezier hebt! Om kwart voor acht had Camilla Liberty hier afgezet, omdat Camilla moest werken en het hier in Nieuw-Zeeland verboden is om kinderen onder de 14 jaar alleen thuis te laten. Liberty had Crepes voor ons gemaakt die echt heel lekker waren! Om acht uur begonnen met Nederland- Argentinië kijken. Aangezien Emilio uit Argentinië kwam was het heel leuk om de wedstrijd te kijken. Emilio begon in het spaans te vloeken als iets niet goed ging. Na de teleurstellende wedstrijd, want nederland had verloren, naar de Uggs winkel gereden en een paar Uggs gekocht, aangezien ze hier maar 75 euro kosten!!! nog wat souvenir winkeltjes afgegaan en erna doorgereden naar Mission Bay voor pizza. Ik weet niet waarom we altijd lunchen op Mission Bay.. Het is gewoon heel lekker daar! Erna nog een nieuwe kleine koffer gekocht, aangezien dat veel handiger is voor handbagage. Op de terugweg zagen we een Cheese cake winkeltje, waar we eventjes moesten kijken. We kwamen binnen en we kregen gelijk allemaal een klein bakje gevuld met cheesecake. Wat een service! Nadat we het bakje op hadden waren we eigenlijk van plan om weer te gaan. Maar blijkbaar vond mijn vadeer het niet kunnen om niks te kopen, en kocht hij een grote fruit cheesecake. En ik zeg jullie, ik heb nog nooit zo'n lekkere cheesecake gehad!! zoo machtig maar zo overheerlijk! Zoals gewoonlijk hebben we weer enorm veel discussies tijdens het eten. Deze keer over het alchohol gebruik in Nederland, hoe je in het Nederlands " Happy Birthday " zingt en natuurlijk over de voetbalwedstrijd van vanmorgen. Na het eten besloten Ellie en Jessica dat Verena en ik vanavond maar mee moesten doen met cocktails drinken. Vodka met passionfruit vertelde ze smilend. "Helemaal zelf bedacht!" Verena en ik keken elkaar aan: " Dus gewoon Passoa?". Nou dat vonden de meiden echt niet leuk dat het drankje wel al bestond. We begonnen te vertellen over Carnaval en de soorten drank die wij hadden: Flugel, Blue curacao, sneeuwwitje en allerlei soorten cocktails waar ze nog nooit van gehoord hadden! Verena en ik aan het lachen! Maar toen begon het andersom. Ellie en Jessica begonnen allemaal Amerikaanse cocktails op te noemen waarvan wij nog nooit hadden gehoord! ‘s Avonds tv gekeken met z'n alle en weer vroeg gaan slapen, morgen gaan we naar Rainbows End, dat is een heel groot pretpark hier!

Day 19

Vrijdag 11 Juli 2014.

Om Half 10 zijn Verena en ik samen met Liberty en Bella naar Rainbows End gegaan. Bella reed als een idioot, maar gelukkig hoefde we niet lang in de auto te zitten. In het pretpark stonden net tien attracties. Wat daar een pretpark is is voor ons hier een kermis. Het was wel heel gezellig alleen deed Bella soms een beetje raar. Erna zijn we doorgereden naar Camilla en hebben we samen gegeten. Camilla kan echt heel lekker koken. Camilla’s huis is ook heel leuk ingericht. Ze houdt heel erg veel van kunst en dat is ook wel terug te zien in haar huis.

Day 20

Zaterdag 12 Juli 2014.

Om elf uur zijn we vertrokken naar Rotorua. Dat ligt ten zuiden van Port Waikato. Rotorua staat bekend om zijn warm water Geisers. De aardkorst is hier heel erg dun, dus het water dat in de grond zit word verwarmd door de lava in de aarde. Zo ontstaan warm water geisers. In het park stonk het ongelofelijk naar zwavel, maar dit komt dus ook door het opborrelend water. Nadat we de hele dag hadden gewandeld hebben we thuis weer spelletjes gedaan.

Lots of Love from New Zealand!

Day 21 - Zondag 13 Juli  2014.

Ik ben vandaag ziek thuis gebleven. Ik had ook nogal heimwee en heb veel gefacetimed met Rik. Gelukkig had ik hier wel WIFI. De rest is overdag van alles gaan doen en ik heb de hele dag in bed gelegen. Ik was super verdrietig en wilde graag naar huis. Het is superleuk hier, maar ik mis mijn Rik gewoon enorm erg..

’s Avonds toch nog meegedaan met spelletjes om op andere gedachte te komen. Morgen ga ik weer mee met alle bezoeken.