Week 2

1 juli 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Week 2

Day 8 - Maandag 30 juni 2014

Vandaag zijn we terug vertrokken naar Auckland, maar om 4 uur 's morgens ( ja.. je leest het goed!) zijn we eerst opgestaan om Nederland - Mexico te kijken. Nadat we eenmaal een goed beeld hadden via internet ( 45 minuten later ) was de eerste helft al voorbij. Na de winst, die eigenlijk niet verrassend was omdat wij er al vanuit gaan dat Nederland kampioen wordt, hebben we onze koffers ingepakt en zijn we vertrokken terug naar Auckland. Onderweg zijn we niet gestopt vanwege het slechte weer. Het is hier nu winter, maar de temperatuur is nog rond de 15 graden. Alleen is hier in de winter veel regen. Eenmaal thuis de kleren in de was gedaan en uitgerust. Voor het Diner zijn we gaan uiteten in een Indonesisch restaurant genaamd Masala. ‘s Avonds ben ik vroeg gaan slapen. De indrukken en de emoties zijn namelijk enorm!

Lots of love from New Zealand!

Day 9 - Dinsdag 1 juli 2014

Goedemorgen! De dag iets later begonnen dan normaal, de jetlag begint nu echt te verdwijnen. We beginnen hier zoals gewoonlijk de dag met regen en voetbal. Frankrijk - Nigeria en Duitsland - Algerije. Na het ontbijt zijn we met z'n drietjes achter de computer gaan zitten en hebben we een dvd gekeken met filmpjes van toen Joey nog klein was en hoe de farm er toen uitzag. Voor mij had dit nu veel meer waarde, omdat ik er nu zelf geweest ben. In de middag zijn we met de auto naar Kawakawa Bay gereden. Hier hebben we een heel mooi stukje strand bezocht die alleen bij de lokale bevolking bekend was. Daarna doorgereden naar Maraetai. Hier moest ik heel erg plassen, en heb me dan ook gewoon ter plaatse langs de weg genesteld. Hier kan dat, hier komen nauwelijks auto's langs. Het strand was modderig omdat het eb was. Overal lagen veel schelpjes en plasjes zeewater. Al snel hadden we het koud en zijn we terug naar de auto gegaan. ‘s Avonds heeft Amerika gekookt. Zo noemen we de twee Amerikaanse meisjes. Emilio noemen we Argentinië, dat is wat makkelijker. John noemen we China, maar die zien we niet zo vaak. Hij spendeert veel tijd met zijn eerste vriendinnetje! ( hij is 21 ). Ik ben per ongeluk op bed inslaap gevallen.. maar het was een leuke dag!

Day 10

Woensdag 2 Juli 2014.

Opgestaan om 8 uur, het gaat steeds beter! De dag begonnen met Argentinië - Zwitserland en België - USA. Deze wedstrijden waren heel leuk, omdat we van elk land behalve Zwitserland, iemand hier in huis hebben. Ons huisje wordt ook wel de United Nations genoemd. We zijn in de middag gaan lunchen met Camilla bij het Circus Café un Maunt Eden. Hierna zijn we de Maunt Eden vulkaan opgereden met de auto, maar het begon al snel te regenen. Omdat het weer niet zo goed was, zijn we naar het Auckland War Memorial Museum gegaan. Hier waren tentoonstellingen over Maori en de geschiedenis, de geschiedenis van Nieuw-Zeeland, de Nieuw-Zeeland Natives en over vulkaan uitbarstingen. Zo kon je meemaken hoe het voelde en hoe het eruit zag als er een vulkaan uitbarsting zou zijn. Heel gaaf! Er was ook een tentoonstelling van hele mooie natuurfoto's. Helaas mochten we van deze foto's geen foto's maken wegens auteursrechten. ‘s Avonds had mijn vader Nassi Goreng gemaakt, zijn specialiteit, en ben ik vroeg gaan slapen.. zoals gewoonlijk ..

Lots of Love!

Day 11

Donderdag 3 Juli 2014

Vandaag de dag eens niet begonnen met voetbal! Lekker rustig opgestaan, ontbijtje gemaakt en rustig verzorgd. Alles op het dooie gemakje. Vandaag zijn we van plan om naar de Skytower te gaan. Dit is een toren van 300 m hoog waar je in kan. Onderin de toren is van alles te doen. Er bevinden zich bijvoorbeeld een casino, allemaal winkeltjes en restaurantjes. Eerst hebben we geprobeerd om het Casino binnen te komen, maar hier moet je 21 zijn om naar binnen te mogen. Via de bovenverdieping konden we op een balkon komen waar je een klein stukje van het casino zag. Natuurlijk mag je geen foto's maken, en wat doen wij? Maar Verena was ook nog zo slim om de flits aan te zetten, waardoor we een boze man op ons dak kregen. Na ons casino bezoekje zijn we naar de Skytower gegaan. We stapten in een lift met een glazen vloer en door de grond kon je zien hoe hoog je ging. op verdieping 50 kwamen we eruit en hebben we een kopje koffie gedronken. Na een halfuurtje boven te zijn geweest begint het toch wel een beetje te tollen en zijn we weer terug naar onderen vertrokken. Met de auto naar Mission Bay gereden voor pizza en erna door naar huis. Via internet had mijn vader '21 Jump Street' en '22 Jump Street' gedownload. Dus ik heb me de hele middag wel vermaakt. Het regent hier elke dag om de 10 a 20 minuten. Dus iets buiten doen heeft helaas weinig zin. s‘Avonds had Verena tagliatelle gemaakt en ben ik vroeg inslaap gevallen.

Day 12

Vrijdag 3 Juli 2014.

Omdat vandaag het weer ook weer slecht was, zijn we laat opgestaan en hebben we besloten om vandaag naar SeaWorld te gaan hier in Auckland. SeaWorld is een groot ondergronds aquarium met haaien, krabben en verschillende soorten vissen. Natuurlijk waren er heel veel kleine kinderen die je zowat over je voeten renden. Als eerste kwamen we bij een grote ruimte waar 72 pinguïns te bezichtigen waren. Het was eigenlijk heel zielig. Het was een hele kleine ruimte voor 72 pinguïns. Ze stonden er maar een beetje rond te kijken en allemaal op elkaar gepropt. Er was zelfs een vrouw die met haar hand op en neer ging op het glas, wat niet mocht. Er stond een pinguïn voor het glas die de hele tijd haar hand volgde. Het was wel leuk om de pinguïns zo dichtbij te zien, maar het was ook heel zielig. Toch raar dat zoiets wordt goedgekeurd.. Even verder kwamen we bij allemaal aquariums met verschillende soorten vissen en kwallen. Er was ook een lopende band waar je op kon staan en die je meevoerde door een tunnel. Boven en naast je zag je allemaal verschillende vissen maar ook haaien zwemmen. Heel indrukwekkend! In het aquarium was een souvenir winkeltje, waar Verena en ik het natuurlijk niet konden laten om wat sieraden te kopen. Na het aquarium zijn we terug naar huis gegaan. S’Avonds was het mijn beurt om te koken en de Amerikaanse meiden wilden heel graag poffertjes. Dus wij een cupcake plaat gekocht en American pancake mix. Zo hadden we het idee om de pancake mix in de cupcake vormpjesplaat te doen en die op het vuur te zetten, Want anders kregen we hele grote pannenkoeken, maar we moesten de vorm van poffertjes krijgen. Zo vloog het eerst poffertje al in de fik. Paniek! ik wou er water op gaan gooien maar Verena zei dat is juist wat ik niet moet doen!! ( Wacht, volgens mij heb ik altijd geleerd dat je vuur moet blussen met water?!?!? ) .. Mijn vader kwam heel rustig aangelopen om het vuur te blussen met een natte doek. De Amerikaanse meiden hadden het ondertussen al allemaal op film staan.. Lachen dat ze moesten..  Uiteindelijk heeft iedereen zich bacon gemaakt of de Nassi Goreng opgewarmd van een paar dagen geleden... wat een ramp.... schaamschaam.. Jolene wilde ook eens even koken ..

Day 13

Zaterdag 4 Juli 2014.

We zijn opgestaan en zoals gewoonlijk de dag begonnen met voetballen kijken! Argentinië tegen België. Leuke wedstrijd, omdat we Emilio uit Argentinië hebben en Verena uit België. Om 11 uur zijn we vertrokken naar Port Waikato, waar me om 10 over 12 aankwamen. In Port Waikato had Camilla een vakantiehuisje gehuurd. Port waikato ligt ten zuiden van Auckland en was ongeveer een uurtje rijden. Het was een heel klein dorpje dat aan zee lag. Het dorpje staat bekend om zijn zwarte stranden. Eenmaal aangekomen zijn Herman, Verena en ik begonnen met Uno spelen tot zeven uur 's avonds! Hoezo verslavend?! Om zeven uur arriveerde Camilla en Liberty. We hebben worstjes gegeven met aardappelen en koolsalade. Na 4 glazen wijn en een hoop koekjes ben ik maar naar bed vertrokken.

Day 14

Zondag 6 juli 2014

‘s Morgens zijn we om kwart voor 8 opgestaan en naar Jenn en John vertrokken. Jenn is een hele goede vriendin van Camilla en van haar huren we ook het huisje in port Waikato. Om acht uur begonnen met de voetbalwedstrijd te kijken. Wat een spannende wedstrijd was dat! Zo spannend hoeven ze het alsjeblieft niet meer te maken! Terug in het huisje hebben we ontbeten en heeft Herman de quad uit de schuur gehaald. Hij heeft Verena en mij leren rijden op de quad. In het begin was het nog wat eng, maar al snel reed ik met mijn vader achterop door de duinen en over het strand. Thuis aangekomen weer spelletjes gespeeld met z’n alle en Liberty had muffins gemaakt. We hebben ‘s avonds lasagne gegeten en nog met een glas wijn erbij Uno gespeeld. Weer vroeg in bed gekropen! Ik ben trouwens helemaal verslaafd hier geraakt aan de elektrische deken. Wat een geweldig ding! Een halfuur voordat je in bed kruipt zet je de deken op stand 2 en je hebt lekker warme voeten als je het bed induikt!

Lots of Love from this beautifull lovely country!

1. Carlien Erens:
    7 juli 2014
    Hee Jolene,
    Wat een verhalen! Ik ben elke keer weer benieuwd naar het vervolg. Wat zul jij straks, als je weer hier bent, vol zitten met indrukken. Kom ik een keer lekker, bij Elvi op de bank, meegenieten van wat je allemaal te vertellen hebt.
    Knuffel van Carlien.