Voorwoord

26 juni 2017 - Hasselt, België

Maandag 26 Juni - Hasselt

Begin Januari begonnen Arden en ik te overleggen over een reis die we wilden gaan maken komende zomer. We waren net terug van een midweekje Londen en dat was ons erg goed bevallen. Nadat we elkaar onze dromen en plannen hadden verteld viel eerst ons oog op Nicaragua, maar dit bleek toch misschien een iets te grote stap te zijn. We zijn verder gegaan met het zoeken van vluchten naar droombestemmingen, toen Arden plots met Ijsland kwam aanzetten. "Ijsland?!" Dacht ik nog, "Wat moet ik daar?"

Over een klein maandje is het dan toch zover.. dan vliegen we vanaf Schiphol Amsterdam naar Londen en vanuit Londen naar Reykjavik. We vliegen met WOW-air, wat bekend staat als de Ryanair van Ijsland. Van te voren hebben we niet geweten ( logisch ook, we zijn nogal naief ) dat het zoveel geld zou gaan kosten. Dus toen we ons daadwerkelijk verdiepte in Ijsland en haar cultuur, kwamen we erachter dat het leven op ijsland ( " Hey zullen we naar Ijsland gaan? Die vlucht is tenminste goedkoop! " ) duur bleek te zijn. -> gelukkig hadden we afgesproken om al een halfjaar van te voren te beginnen met sparen, waardoor we nu gelukkig een aardige zakcent hebben gespaard. Ondanks onze trip naar ijsland van 3,5 weken, besloten we ook om deze zomer samen te gaan wonen in Hasselt -> Jolene gaat hier immers na de zomervakantie beginnen met een nieuwe studie. Achteraf gezien dus helemaal niet slim dat we een reis naar ijsland hadden gepland, maar achja.. waarschijnljk hadden we dan Ijsland van onze bucketlist afgehaald, omdat het land simpelweg steeds toeristischer wordt en dus ook automatisch duurder wordt.

Backpacks al gekocht, wandelschoenen getest en de reisgidsen heeft Jolene al 4x doorgenomen. Documentaires en youtube vlogs bekeken, adviezen van verschillende mensen die we via via " kennen " gekregen en de (fleece)truien en andere winterkledij laten hangen in onze klerenkasten ondanks dat het zomer werd. Slaapzakken voor haar verjaardag gekregen die beschermen tegen temperaturen onder de -10 graden Celsius ( We vliegen in juli en komen in augustus terug ..... ) -> niemand kan zeggen dat we ons er niet op hebben voorbereid. Nog welgeteld 26/27 dagen totdat we vliegen .. nog 26/27 dagen totdat onze eerste backpack avontuur kan beginnen!!

Gegroet vanuit Hasselt,

Jolene

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Patrice: