De heenreis !! 22 Juli 2017

21 juli 2017 - Reykjavík, IJsland

21 Juli

(14:45)

Pfoeh, eindelijk even zitten. Dat inpakken is toch altijd weer een fulltime klus. Wat hebben we onszelf op de hals gehaald... Al een weekje zijn we bezig met inpakken.  Gisteren zijn we de auto terug gaan brengen naar de ouders van Arden. Nadat we een nachtje geslapen hebben in Heerlen, kwamen we er achter dat Arden de creditcard in Hasselt was vergeten, waardoor die nog even lekker voordat die moest werken van Heerlen naar Hasselt kon gaan rijden en weer terug. Ik heb nog even snel online gekeken of alles wel klopte met de boeking, wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn. We hadden nog geen bagage ingecheckt! Daarom was die vlucht naar Ijsland dus zo goedkoop! We hebben beide een backpack van ongeveer 16 kilo, dus daar konden we ook nog even voor gaan dokken. Een halfjaar geleden hebben we via http://www.backpackspullen.nl onze backpacks besteld.

....................................................................................................................

(17:15)

Sorry, daar ben ik weer! Propt toch besloten om samen met Claudia , mijn schoonmoeder, nog wat geld te gaan storten, een ijsje te gaan eten en nog even langs de opa en oma te gaan. Van Ardens oma had ik nog een paar wandelschoenen gekregen die ik mocht lenen en nog een paar fijne warme laarzen, hoezo geluk!? Waar was ik gebleven..

We hebben dus onze backpacks via http://www.backpackspullen.nl gekocht. Arden had slaapzakken gekocht voor mijn 21e verjaardag en de slaapmatjes mogen we lenen van Claudia en Martin, Ardens ouders. In de backpacks past 85L.. enja ik dacht : "Hoe krijgen we dat ooit bij elkaar?", maar dat is toch sneller gegaan dan dat ik dacht! De backpacks wegen per stuk ongeveer 16 kilo ( we mogen 20 kilo) dus dat zit wel goed. We hebben besloten om vandaag na Ardens werk met de trein naar Rotterdam te gaan, waar Arden overnacht bij zijn broer Colin en Jolene bij haar twee vriendinnen Fabiënne en Britt, die sinds een weekje hun eigen stekkie hebben in Rotterdam. Morgenmiddag vliegen we om 13:30 vanaf Schiphol en daarom vonden we het handiger om al vandaag te vertrekken naar Rotterdam. Aangezien de media heeft gewaarschuwd voor enorme drukte dit weekend op Schiphol, leek het ons ook wel beter om niet nog zaterdagochtend vanuit Heerlen met de trein te hoeven vertrekken, maar dat we wat langer in ons bed kunnen blijven liggen.

Arden heeft vandaag zijn laatste werkdag, wat betekend dat hij moet werken tot half 7, waardoor we rond 19:11 de trein zullen hebben in Sittard. Martin en Claudia brengen ons dadelijk naar het station, maar eerst nog even snel een maaltijd naar binnen werken voordat we vertrekken richting Rotterdam!

22 juli

(08:12)

Goedemorgen! Ik kan helaas niet meer slapen door de twee duiven die op het balkon zitten en mega veel lawaai maken. Britt heeft ze een halfuurtje geleden proberen weg te jagen door kssst naar ze te roepen, maar daar reageerde ze beide niet echt op.. Helaas heb ik daar geen filmpje van.

Colin heeft Arden en mij gisteren met de auto in breda opgepikt, want hij moest voor zijn werk toch nog een andere jongen afzetten op breda station. Rond 22:20 waren we dan eindelijk in Rotterdam en heeft Colin Mij afgezet bij Britt en Fabiënne thuis en is Arden meegegaan met Colin naar huis. We hebben er gisteravond een super gezellig avondje van gemaakt met een paar flesjes wijn en zijn we met z'n drieeën samen in bed gekropen om 01:30 op Fabiënnes kamer.

Om 09:45 vertrek ik richting het huis van Colin om Arden op te halen en dan hebben we om 10:30 op Rotterdam centraal de trein naar Amsterdam Schiphol. Ik ben benieuwd!

(12:13)

We zijn goed aangekomen op Schiphol. Het inchecken en de hele poes pas ging enorm snel, waardoor we nu al nadat we wat hebben gegeten en gedronken voor de gate zitten. We vliegen pas om half 2 dus dat wordt nog even wachten. We zitten wel op een plek waar we vliegtuigen kunnen bekijken, dus dat is wel leuk. Vooral voor Arden, want die heeft vliegtuigtechniek bestudeerd.

(18:11 NL tijd - 17:11 lokale tijd)

Nadat we veilig en wel waren geland in Londen, konden we gelijk doorlopen om onze bagage te gaan halen. Even vreesden we nog dat we de hele dag nog met onze backpacks moesten sjouwen, maar al snel zagen we een man met een elektrisch bordje waar mijn naam op stond. Hij legde uit dat we onze backpacks bij hem weer konden inleveren, zodat we alleen nog maar hoefden in te checken. Super handig! Arden zei nog toen we de man zagen weglopen met onze tassen:" En toen werden onze backpacks gejat"... maar dat hopen we natuurlijk niet, want dan zijn we nog verder van huis...

Nadat we weer door de douane waren gelopen kwamen we in het tax free gedeelte waar we beide wat hadden gegeten. Aangezien we nog een paar uur moeten wachten zijn we in de lounge ruimte gaan zitten, waar we besloten om via de laptop een filmpje te gaan kijken. Lord of the rings deel 1 stond op het programma. Veel heb ik er niet van meegekregen, want ik viel al erg snel in slaap. Arden is nogsteeds aan het kijken, en ik ga zo eens even kijken of er al bekend is naar welke gate we zometeen moeten. Om 21;00 lokale tijd vliegen we naar Reykjavik, waar we 23:30 lokale tijd (01:30 NL tijd) aankomen.

23 juli (08:21 lokale tijd - 10:21 nederlandse tijd)

De vlucht gistereavond naar ijsland was goed verlopen. Mooi toestel met voldoende beenruimte, want dat hadden we niet bij easyjet. Wat heel typisch was tijdens de vlucht was dat we steeds meer licht naar binnen zagen komen terwijl het steeds later werd. (Zie foto). Aangekomen in Keflavik, hebben we even onze ogen uitgekeken. Een mega luxe vliegveld met overal  prenten van de ijslandse natuur. Nu gaat ons avontuur echt beginnen! Tassen opgehaald bij het "speciale bagage" vak, omdat we backpacks hebben, en dan werd het zoeken naar een hotel/airb&b/hostel voor de nacht. We waren om 23:30 lokale tijd aangekomen en ik had een voorgevoel dat het nog eens moeilijk en duur zou worden en een slaapplek te zoeken. Wij bij een informatiepunt gevraagd naar een plek om te slapen en we kregen een kaartje van een B&B in onze handen geduwd. Ik gebeld, nam een ijslandse vrouw op in het ijslands.. ik verteld in het engels en gelukkig begreep ze dat we opzoek waren naar een kamer voor vanacht. Ze had nog een kamer voor 2 personen over, wat we wel enorm prijzig vonden, maar we hebben het toch maar gedaan. Een taxi heeft ons ernaartoe gebracht. We hadden beide zoiets dat de reis ernaartoe, qua natuur,  best wel tegenviel. Eenmaal aangekomen heeft de lieve kleine oude mevrouw ons nog even rondgeleid door de keuken en zijn we nadat we ons een beetje gewassen hebben beide als een blok inslaap gevallen.

1. Ruudje:
    23 juli 2017
    Te gek om jullie te lezen. Have fun
  2. Yolanda Wijshoff:
    23 juli 2017
    Jolene & Arden heel veel plezier met mooie herinneringen maken ...leuk om jullie te kunnen volgen ....ENJOYYY X
  3. Ruudje:
    23 juli 2017
    Toppie...veel plezier....en blijf schrijven..Hup dan!!¡